Catmotor
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Els meus bricos...

2 participantes

Ir abajo

Els meus bricos... Empty Els meus bricos...

Missatge por Sr. GT Ds Oct 27, 2012 4:10 am

Com que vaig fer alguns bricos i qualsevol dia d'aquests l'altre fòrum desapareix els penjo aquí per no perdre'ls i per si algú els necessita o els vol consultar...
Com estan tots dintre de la mateixa pàgina inicial triguen una mica en carregar-se totes les imatges, així que deixeu-lo treballar, es veuen totes.

Començaré pel del muntatge de leves... quins records... Els meus bricos... 2222602150

... ... ...

Hola a tothom:

Os volia dir que durant aquestes últimes setmanes m’he estat passant pel faq, seguint un brico de muntatge de leves al volant, que al final he portat a terme. Sent a la secció de bricos m'esplaiaré una mica perquè tothom que vulgui s'ho faci i no li quedi cap dubte, no és gaire difícil i funciona simplement PERFECTE, molt recomenable.

Jo volia tenir leves, el que passava quan vaig encarregar el cotxe és que aquestes entraven amb el pack M a Espanya, però no a Alemanya d’on venia el carro.
Al cap de vuit setmanes de espera parlant amb el comercial va sortir el tema, quina llàstima, però i em va dir que sí que es podien encarregar, que no passava res, només que s’havia de començar des del principi ... perdent les vuit setmanes d’espera, i ja no em volia/podia esperar més!!

Després de veure el brico vaig llegir opinions i preguntar a bmw pel tema garantia pel que la majoria de respostes van ser que no t’ho reprogramen per funcionar amb leves, tot i que a algú sí li han fet, pel que he llegit.

Aquí la foto del ‘abans’ feta l’any passat. La del 'després', al final :gransonrisa:

Els meus bricos... 1004587ul3.th

A partir d‘aquí si voleu us explico com va anar la cosa.

Primer vaig encarregar el volant /M -acondicionat per portar leves- per EBay a un suec que es diu Age Tuning.
El volant per molt que costi de creure és original Bmw i a un preu d’escàndol, menys de la meitat.
Lògicament com ja ho havia fet més gent estava més tranquil.

Em va arribar en quatre dies laborables. El paquet curiosament va arribar des de Polònia... que no pertany a l’Eurozona... ni IVA, ni factura, ni res, però el volant PERFECTE. Els meus bricos... 840252991
Deu ser pròpiament el fabricant al que li encarrega Bmw i la resta, perquè en té d’Audi o Mercedes i els ven ‘al seu aire’. Aquí l’enllaç:
http://cgi.ebay.es/BMW-E87-E90-E91-E92-E93-M-Tech-Tiptronic-STEERING-WHEEL_W0QQitemZ320242115848QihZ011QQcategoryZ40195QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262

Aquí, la caixa i el volant, perfectament embolicat i protegit. Al costat les leves, proveïdes pel Sr. MSCH que es va portar de p.m. i que li haig d’agrair molt per la paciència, trucades, sms i recolzament. Merci Xavi, de veritat.

Els meus bricos... 1045527kd1.th Els meus bricos... 1045531hd7.th Els meus bricos... 1045537bf2.th Els meus bricos... 1045541df4.th

A partir d’aquí diré que l’autor del brico es diu Breto (Ourense) i ho va fer a un Serie1.
El seu brico del Serie 1 es pot descarregar aquí:
http://www.queteibadecir.com/bricolevasS1.zip

D’aquí el Sr. Mmotion (Alacant) el va adaptar a un Serie 3 i va fer un altre brico explicant una mica més els detalls, diferències i coses que funcionen a un Serie 3 i que no ho fan a un Serie 1, com el funcionament en posició D.

Al Serie 1 funcionen però hem de moure la palanca de canvi a la posició DS.
Al Serie 3 funcionen en D, al polsar la leva passen a DS o M i si al cap de quatre segons no les fem servir més torna a D, perfecte, ideal per avançaments, reduïdes i seguir en D.

Fent un resum, el que hem de fer és connectar els dos cables (pujar i baixar les marxes) del steptronic als dos cables de pujar i baixar marxes de les leves, res més.
Ho hem de fer sabent els connectors que hem de lligar.
Això ho han aconseguit baixant de l’Emule el programa WDS (Wire Diagram System) de Bmw, cada any hi ha una versió nova i que suposo que deuen tenir tots els seus tallers… Al brico de Breto es poden veure gràfics del programa.

Per començar haurem de desconnectar la bateria –Important– per poder tocar l’aribag i canviar el volant. L’haurem de deixar reposar uns 20 minuts perquè tota l’electrònica que porta es descarregui i no hi hagi cap mena de problema.

Com em va dir un amic meu mecànic a l’hora de treure el negatiu de la bateria sempre hauríem de portar sabates amb sola de goma (no de pell) o esportius ben aïllats, mai descalços o amb xancles que poguéssim tenir contacte amb el terra.
En cas de tocar positiu i negatiu pel que sigui i fer toma de terra ens quedaríem negres del tot, traient fum.
Em va fer la demo de tocar amb l’índex i el petit els dos borns de la bateria i no passa res, estant ben aïllat.... “si no, 'ojo' que te’n vas!!!” em va dir.

Per desconnectar la bateria farem servir una clau (fixa o de tub) del 10.

Els meus bricos... 10455481024x768uk6.th

Mentre passen els 20 minuts (i més) anem desmuntant la part del steptronic i consola central.
La palanca de canvi surt prement el botó i estirant cap a amunt. La resta del cuir surt també estirant amb els dits per l’interior de la unió amb la consola.

Els meus bricos... 1045551ip8.th Els meus bricos... Conectorx1561an9.th
Aquí us he indicat el connector X1561 del WDS, que és el connector del steptronic. Té quatre fils dels que aprofitarem el dos centrals (2 i 3)

Haurem de fer una conexió que empalmi els dos connectors blaus (mascle i femella) de Bmw i que tregui els dos cables que ens interessen per connectar-los amunt sota el volant.

El connector seria com aquest, és un mascle i femella de pas 2,54 (mm entre pins) amb els quatre cables soldats i els dos del mig trets fent un lladre cap a un altre connector del mateix tipus amb un terminal de dos pins on connectarem els dos cables de pujar i baixar marxes amb dues femelles individuals.

Els meus bricos... 10455421024x768hg5.th

La consola central no va cargolada, només amb clips de pressió. La consola per la part de darrera pressionant i estirant es desencaixa una mica, la resta és estirant poc a poc es pot treure tota sencera.

Els meus bricos... 10455501024x768lo3.th Els meus bricos... 10455571024x768ma1.th Els meus bricos... 10455591024x768no4.th

A partir d’aquí hem de passar una guia per passar els cables que pujarem amunt. Hem de buscar un foradet ficant els dits i està una mica complicat però al final sempre ho trobes.
Tot seguit desmuntarem només una mica els plàstics dels peus, per passar els cables. Necessitarem una clau torx del 20.

Els meus bricos... 10455581024x768xm3.th Els meus bricos... 10455561024x768mo2.th

Després haurem de desmuntar els plàstics que cobreixen el volant. Hem de baixar i tirar-lo cap a enrrera el màxim possible.
Llavors hem de treure primer la tapa superior. Podem anar on comença la tapa per la part més allunyada del volant i empentar cap a dalt i desencaixar-la, tot i que hi ha poc espai i és difícil.
L’altre opció és ficar la mà pel forat entre el volant i els rellotges i tirar cap a amunt, desencaixar i seguir estirant. No hi ha problema, tot va amb clips de pressió i no es trenca res, és molt resistent.

Els meus bricos... 10455601024x768wl7.th Els meus bricos... 10455611024x768zo3.th

Ara, per deixar anar la part de sota hem de treure el clip que la subjecta als dos costats.
Els meus bricos... Clipplsticosvolantenn3.th Els meus bricos... 10455671024x768la3.th

Aquí ara ens trobarem amb dos connectors, un de 6 i un altre de 12 cables. El connector que hem de treure ara és el de 12 cables, el X1880.
S’ha de fer prement un botonet al plàstic i alhora girant 90º la palanca gris que porta el connector per seguretat.

Els meus bricos... Cx1561ks3.th Els meus bricos... C1880desmontarca9.th

El traurem de dintre del plàstic separant una pestanya amb un destornillador. Hem de treure els cables (de color groc/ lín.negra i groc/ lin. blanca.) dels connectors 2 i 4 (pressionant la pestanya metàl·lica i estirant) i endollar aquí els dos cables que van al steptronic. Els connectors es poden trobar com tot, a botigues d’electrònica.

Els que traiem els hem d’aïllar (cinta aïllant o termorretràctil) perquè van a la centraleta, per tal que no enviïn informació, tot i que no passaria res perquè no està programat per portar leves...
Aquest connector va lligat al del volant on ficarem les leves.

Els meus bricos... 10455741024x768qb7.th

Una vegada tot connectat hem de desmuntar el volant.
Hem de ficar pels dos forats (a ambdós costats del volant molt ben dissimulats) un destornillador i empènyer la molla que subjecta l’airbag.
Per fer això recomano fer servir un destornillador vell i fer-li la punta en forma de ’U’ perquè no s’escapi el terminal de la molla. Després us poso la forma de la molla...

Els meus bricos... 10455801024x768ih1.th Els meus bricos... 10455821024x768ex7.th Els meus bricos... 10455831024x768ju9.th

Una vegada obert el volant ens trobem amb els connectors i la placa metàl·lica de subjecció de l’airbag:

Els meus bricos... Conexionsvolantdn6.th Els meus bricos... Placaairbagru8.th

Primer hem de treure els dos connectors. El de l’esquerra és el connector de l’airbag. El de la dreta és el del multifunció del volant i leves.
Podem veure que els pins 4 i 6 estan lliures. Aquí és on connectarem les leves, més endavant.
Al connector esquerre hem de pressionar la pestanya superior per poder treure’l. El del multifunció surt a pressió, però suaument amb uns alicates, amb els dits va duríssim i hi ha poc espai per agafar-lo, s’escapa.

Després hem de treure el cargol central amb una clau de tub del 16.
El volant surt sense cap força, milimètric, de la seva corona dentada.

Ara traurem els cargols de darrera del volant amb una clau torx 20 per poder treure el plàstic del multifunció.
La placa de l’airbag ho farem amb una torx del 30.
Ho muntem tot al volant nou i el posem al seu lloc. Les leves es collen al nou volant mitjançant un cargol de 20 mm. de rosca de 5mm (crec)... a Bmw o a una ferreteria amb la leva, és un cargol de cap pla (torx 20, l'original). Jo en tenia casualment d'estrella...

El volant el collem amb una dinamomètrica a 62,5 Nw de par... és cutre, la que tinc fa més de vint anys però funciona.
Ah, una altra cosa, al afluixar i collar el volant és recomanable que us ajudin a agafar-lo, per tal de no forçar el bloqueix del volant.

Els meus bricos... 10455861024x768iy9.th Els meus bricos... 10455871024x768wb8.th Els meus bricos... 10455961024x768of8.th

Tot seguit hem de connectar les leves que tenen un connector de tres pins cadascuna.
Ens farem un lladre mascle-mascle del mateix pas que el steptronic (2,54) que ens ajunti les dues leves de la següent manera: el del mig és el comú que anirà a la masa del claxon (torx 10), mentre que els altres dos aniran als pins lliures 4 i 6 del connector dret, el multifunció.
esq. dreta
1--------3 ------- pin 4
2--------2 ------- masa
3--------1 ------- pin 6

Acabem de posar tot, el connector de l'airbag i els cables per les seves guies deixant la part central lliure.

Els meus bricos... 10455471024x768wb7.th Els meus bricos... 10455941024x768pe4.th Els meus bricos... 10456001024x768km5.th

Per fi posem l’airbag que entra pressionant els seus ganxos als seus emplaçaments. El resultat, de luxe Els meus bricos... 2054183011 ... sí, ja era de nit...

Els meus bricos... 1045602eq7.th.

Ara hem de comprovar que al fer pujar i baixar obeeixen i no al revés, pel que en aquest cas, hauríem de canviar d’ordre els dos cables que hem afegit al steptronic, quedant finalment tot muntat:

Els meus bricos... 10455751024x768qb5.th

I ara toca el millor, gaudir Els meus bricos... 2222602150

Espero que si a algú li entra el 'gusanillo' li sigui d'utilitat, a mi m'ha anat perfecte Els meus bricos... 3264319388

Salutacions... i perdó pel totxo Embarassed Els meus bricos... 1924850045 😉


Editat per darrera vegada per Sr. GT el Ds Oct 27, 2012 4:40 am, editat 3 cops en total
Sr. GT
Sr. GT
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por Sr. GT Ds Oct 27, 2012 4:16 am

Ara el de l'equip de música, etapa de potència, tweeters i woofers sota el seient.


Hola a tots:
Ja vaig fer un fil del canvi d’altaveus de l’E-90 que em van fer a principi d’any, en que es canviava els originals multifreqüència per uns de dues vies del mateix diàmetre, ja que no hi ha espai per més.
http://www.bmwclub.cat/xz/viewtopic.php?f=44&t=7326&p=116645&hilit=altaveus#p116645

Però apart de sonar mooolt millor -cosa fàcil- comences a notar que d’aguts va bé però que li falten molts baixos, el que passa es que no es podia fer gaire cosa més.

Val a dir que la ràdio original està fabricada per Alpine amb les indicacions de Bmw pel que la qualitat de so és bona però tant la Bussiness com la Professional valen com a molt per sentir les notícies (no sé perquè li posen aquests noms) pel que si canviem la ràdio tindrem més prestacions i potència però la mateixa qualitat i ho començarem a notar canviant els altaveus.

Però mira per on vaig sentir un Serie 1 amb només l’extra d’altaveus i la diferència de so era espectacular en mitjos i greus, amb la mateixa potència, uns ridículs 15W. :mad:

Llavors va ser quan vaig veure que a sota del seient portem els woofers de greus i que amb l’equip original són de 6,5” mentre que els de l’extra Hifi i Pro-logic són de 8”.

Els altaveus que porten els Bmw sota els seients són extraplans, amb un xassís molt estret en unes caixes de plàstic i un circuit/caixa de ressonància molt estrany, bufant cap a baix, cap el terra.... Els meus bricos... 1932470645

L’espai és molt poc profund, d’uns 8 cm. fins el xassís del cotxe. Tot i així vaig trobar un fabricant d'aquí, Barcelona, que em podia fer un altaveu de 8” i màxim de 7cm. de fondària a 4 Ohms, amb 25W RMS de potència només, per no fer-lo més alt...

Canvi d’altaveus de greus (woofers):
Primer farem servir una clau Torx 50 per descargolar els seients. No cal desconnectar-lo, només aixecant el seient 45º ja es pot treballar. La reixa dels altaveus es treu amb un destornillador d’estrella.

Els meus bricos... Sany04211024x768.th Els meus bricos... Sany04221024x768.th Els meus bricos... Sany04241024x768.th

A l'altaveu ens trobem amb un xassís de plàstic que sembla un 8” per darrera però no, és un 6,5”!!! :mad:

Els meus bricos... Sany04251024x768.th Els meus bricos... Sany04261024x768.th

El que vaig haver de fer és una moldura per adaptar l’altaveu que em van fer a la caixa de Bmw, perquè la caixa està feta per un altaveu de mida especial de 8,5”, no de 8. Són molt simpàtics...

A més, l’altaveu va una mica enfonsat dintre de la caixa i el gruix del plàstic d’aquesta em feia impossible collar l’altaveu a la caixa pel que la vaig haver de foradar per fer espai a l’iman de altaveu.
Després l’iman sobresurt només uns milímetres però res, tot just per no entrar. És igual, després ho tapem amb escuma comprimida autoadhesiva que tenia per muntatges.

Els meus bricos... Sany04311024x768.th Els meus bricos... Sany04331024x768.th Els meus bricos... Sany04361024x768.th Els meus bricos... Sany04731024x768.th

Llavors ho muntem, tot correcte i provem....... Resultat: [size=150]UNA MERDA DE COLLONS !!![/size] (perdó Embarassed ).
Això no sona ni la meitat del que sonen els de 6,5” de Bmw.

Vaig fer el canvi provant només un, per comparar i mare meva quina desil·lusió !! Però per què? Si són del mateix diàmetre i també a 4 Ohms?
Doncs buscant i rebuscant per diferents fòrums vaig arribar a la sensibilitat d’aquests altaveus de Bmw.
La sensibilitat és la quantitat de so en Db. que s’obté per 1W de potència a 1 metre de distància.

Mentre que tots els altaveus de HiFi o Car Audio donen entre 88 i 91 Db els de Bmw donen 98 Db els de 6,5” i 108 Db els de 8,5”. Massa sensibilitat.
Això fa que amb tant poca potència d’amplificador puguin donar un senyal tant elevat de so.
A més amb aquestes freqüències tant baixes tothom m’ha dit que un canvi de 4 Db només equival al doble de so... i així és. L’altaveu de 6,5” de bmw sonava molt més del doble que el que vaig muntar de 8”.

No hi ha CAP marca d’altaveus que faci uns amb una sensibilitat tant elevada principalment per la distorsió que comença abans.
Això fa que la solució al problema passi per anar a Bmw i gastar-me quasi bé 300€ per cada altaveu o que amplifiqui i poder muntar qualsevol cosa amb molta més potència i a un preu raonable.

Instal•lació d’etapa de potència:
Amb la ràdio original tenim el problema que només té els cables d’altaveu com a única sortida de so, pel que si volem amplificar haurem d’instal•lar prèviament un transformador de freqüències (d’altaveu a audio) per entrar el so a l’etapa o posar una etapa amb aquest previ incorporat que pugui entrar so de RCA o d’altaveu indistintament. Això últim va ser el que vaig fer.

L’etapa és una Alpine MRP-F300 de quatre canals x75W, amb ajust de sortida general, només aguts o només greus i equalització de sortida per greus podent tallar des de 50 fins a 400Hz ja tocant els mitjos, independent per cada dos canals, davant i darrera.
http://www.alpine.es/products/details/amplifiers/mrp-f300.html

El que farem serà amplificar NOMÉS els greus. Amb els 15W que dóna la ràdio de sèrie es poden aconseguir aguts a molt alt volum, de manera molt sobrada.

Apart hi ha tot el tema dels paràsits, ja que al fer servir un amplificador diferent al del propi vehicle amb una altra freqüència elèctrica de treball, si amplifiquem també els aguts el que obtindrem serà un molest so de fons quan accelerem, com si fos un mosquit, sobre tot entre cançó i cançó.
Sembla ser que és molt comú als cotxes amb aquests tipus d’instal•lacions i que l'única manera d’evitar-ho és posant filtres antiparasitaris i provant freqüències, o canviant tota la ràdio.
L’etapa ja porta un filtre antiparasitari al tenir entrada d’altaveus però al amplificar només greus i estar equalitzat el so només per greus en aquesta banda no se sent absolutament RES.

L’etapa la situarem al maleter perquè estigui ventilada i a un lloc que no molesti.
Llavors hem d’agafar els cables dels altaveus del davant sota el seient i portar-los cap a enrere a l’etapa i tornar-los als altaveus al davant.

Els 8 cables (+i- d’anada i tornada de cada altaveu) els passarem per sota dels laterals de la banda del conductor, on hi ha cables de dades i els dels altaveus del darrera. Per la banda del passatger passen tots els cables principals de corrent elèctrica, bateria i alimentació amb molta càrrega i que són els causants de paràsits pel camp elèctric que creen.

Tots els plàstics es treuen a pressió, amb topes i clips que es poden posar i treure, pel que no es necessita cap eina per anar aixecant els plàstics sota les portes, laterals, moquetes o fins i tot els seients del darrera.

Els meus bricos... Sany04751024x768.th Els meus bricos... Sany04681024x768.th Els meus bricos... Sany04691024x768.th Els meus bricos... Sany04791024x768.th

Els cables d’alimentació, el positiu l’agafarem directament de la bateria amb un fusible tot just després d’aquesta perquè salti a la mínima i no causi desperfectes en cas de fallida de l’etapa o d’accident per darrera.
El negatiu l’he collat a una femella que hi ha just a sota de la caixa a l’esquerra del maleter o hauria d’anar l’etapa original de Bmw. L’Alpine no entra per ben poc però és igual, és un lloc massa tancat sense refrigeració.

Els meus bricos... Sany04821024x768.th Els meus bricos... Sany04701024x768.th

M’oblidava del cable remot. Aquest és el cable que fa engegar l’etapa quan passa corrent de 12V per ell i que vaig connectar a l’encenedor, donant corrent al engegar el cotxe.
Al anar connectada directament a la bateria totes les etapes porten aquest dispositiu que els indica quan funcionar. Si no, hauríem de posar un interruptor que a la llarga es quedaria encès alguna vegada buidant la bateria.

Ara els greus sonen de luxe, potents i omplint totalment l’espai. S’han d’equalitzar des de l’etapa -ja que té l’opció- amb el seu volum i freqüències desitjades per tal de no donar-li massa canya i sentir de tant en quant el famós “cartonazo” de saturació del woofer.

Però ja disposats a tenir un equip que sona ja de nassos no costaria res acabar d’arrodonir-ho i posar tot el que cal... Els meus bricos... 1924850045

Instal•lació de tweeters davanters:
Doncs per instal•lar els tweeters davanters el millor és treure els altaveus de dues vies que vaig posar al Nadal i posar una altra vegada els originals que donen una ‘magnífica’ gama de mitjos. Fent proves, el dues vies més el tweeter sonava massa agut, molt estrident.
A més com hem de desmuntar la porta igualment per tot això no costa res.
Els tweeters van situats al triangle interior del mirall pel que s’ha de canviar la moldura interior de plàstic que fa tot el recobriment a la finestra.

Per desmuntar la porta es comença traient la moldura per davant i cap a enrere (ja que per darrera té un ganxo) i traient tres cargols amb una clau Torx 15.
La porta es desmunta traient els topes de plàstic que van instal•lats a pressió, i es pot fer de baix cap a munt o a l’inrevés, començant pel vidre i estirant el cos de la porta cap a fora AMB FORÇA i sense por. No es trenca RES, tot va a pressió i està dissenyat per fer-ho així.

Els meus bricos... Sany05501024x768.th Els meus bricos... Sany05511024x768.th Els meus bricos... Sany05521024x768.th

El marc de plàstic que bordeja la finestra que hem de canviar es treu de la mateixa manera. Només porta una petit tope pel darrera que surt estirant. Pel davant surt sola ja que hem tret la porta que no la deixava sortir.

Els meus bricos... Sany05531024x768.th Els meus bricos... Sany05541024x768.th Els meus bricos... Sany05571024x768.th Els meus bricos... Sany05581024x768.th

Al triangle del mirall es posa el tweeter que l’original de Bmw fa 25mm. És grandet ja porta els clips per encaixar-lo, però es pot adaptar qualsevol tweeter d’aquesta mida. A més, darrera del tweeter va posat el triangle d’escuma que fa d’aïllament per deixar l’espai tancat i estanc.
Aquesta escuma ja porta la forma rodona de 25mm. pel tweeter i encaixar-lo sense problemes.
Ho sento però se’m va passar fer fotos a aquesta part Embarassed , com era molt ràpid i fàcil no vaig caure, però no té res, un tweeter i un tros d’escuma triangular que va entre la reixa i el mirall.

Es munta tot de la mateixa manera que s’ha tret, molt fàcil, ficant els topes als seus forats donant un cop, cargolant i muntant la moldura ara de darrera al davant ficant primer el ganxo. Queda força bé.

Els meus bricos... Sany05591024x768.th

Electrònica:
El tweeter no es munta directament ja que el petaríem, ha de portar un filtre. Com el tema és llarg qui vulgui saber una mica més d’electrònica, tipus i valors de filtres que es miri el següent enllaç:
http://www.pcpaudio.com/pcpfiles/doc_altavoces/filtros_pasivos/filtrospasivos.html#problema_filtros

Els filtres poden ser de tres tipus i Bmw ha optat pel més simple (dolent i barat) que és posar un condensador en sèrie al tweeter. Depenen del valor del condensador es tallarà a una freqüència o altra.
Cap a la meitat de la web hi ha una fórmula per trobar ‘on line’ el valor del condensador a la freqüència desitjada.

El tweeter va connectat en paral•lel (+ amb +, - amb -) amb l’altaveu de mitjos. Té una freqüència de ressonància de 1500 Hz i la òptima a 12 Db de ganància és de 3000 Hz, pel que l’he posat un condensador de 15 µF (en sèrie) .

L’altaveu de mitjos curiosament ja porta el condensador incorporat dintre del xassís de l’altaveu amb un valor de 100 µF, pel que fent servir la fórmula anterior trobem que talla a 350 Hz i no li arriba cap freqüència de greus, que surten pels woofers dels seients. Els de darrera no porten el condensador.

Llavors tenim els davanters amb els woofers amb unes freqüències de fins a 350 Hz (filtrades per l’etapa), els mitjos amb freqüències a partir de 350 i els tweeters amb freqüències a partir de 2650 Hz per arribar amb força als 3000 Hz de freqüència òptima fins els 20.000 Hz que diuen que arriben.
La oïda humana no pot percebre més de 16.000 Hz, o sigui que ...

Ara al davant tenim una qualitat de so boníssima amb un so net i ple, sense buits de freqüències i amb molt bon volum tant de greus com d’aguts.
Al darrera però només tenim els altaveus de dues vies al fons a la safata que donen el so de rebot amb el vidre pel que la qualitat no deixa de ser mediocre, o sigui que...

Instal•lació de tweeters a les portes del darrera:
La idea ve de provar un Volvo de ma germana amb els tweeters al costat de les manetes a les portes del darrera, a prop del conductor.
Els que van darrera (i els que van davant) senten molt millor la música perquè tenen els tweeters davant seu i el conductor sent també el so del tweeter just darrera seu, molt a prop i molt net, no com abans.

Començarem per desmuntar la porta, de la mateixa manera que la davantera. Podem veure que hi ha l’espai per un altre altaveu que porten els que tenen el Pro-Logic7.
De moment començarem pel més difícil, passar el cable de la porta a dintre del cotxe.

Estirarem l’escuma que va enganxada a la porta amb una plastilina moldejable i accedim a línterior per on passarem el cable fins al tub de goma que uneix la porta i el xassís.
Aquest tub de goma va cargolat al xassís per un cargol del 8, i es necessita una clau d’ull a 90º per treure’l ja que hi ha molt poc espai.

Una vegada tret aquest connector passarem el cable pel tub amb un filferro enganxat i estirant, no es pot d’altra manera. De la mateixa manera ho farem per dintre de la biga del xassís amb molt poc espai, vaig haver de desmuntar tots els plàstics centrals del cinturó, un rotllo, però tot va amb clips a pressió, com tot el cotxe.

Els meus bricos... Sany05601024x768.th Els meus bricos... Sany05611024x768.th Els meus bricos... Sany05631024x768.th Els meus bricos... Sany05641024x768.th Els meus bricos... Sany05651024x768.th

Tot això de passar el cable, fins que no vaig veure com i que ho vaig poder fer em va passar prop d’una hora i mitja, només per una porta!!
L’altra en vint minuts ja la tenia feta, com tot... :???:

Bé, ara anem a la part més xunga per si ens carreguem alguna cosa greu no hi ha marxa enrere...

El plafó de la porta se separa molt fàcilment de la pròpia porta. Un connector elèctric (a pressió) i el cable de la maneta per obrir/tancar que es treu del ganxo de la tanca, res de res.
Aquest plafó per darrera és com de cartró comprimit molt dur i resistent però ja va bé. La idea és posar el tweeter com a la foto, pel que després d’agafar les mides i amb molta cura de no cagar-la vaig haver de fer el forat pel tweeter.

A males sempre podia fer el forat més gran i posar unes grans com les originals o comprar la peça sencera que vaig trobar a l’Ebay...
L’operació va ser la mateixa que abans al davant, el condensador en sèrie al tweeter i aquest en paral•lel a l’altre altaveu del darrera.
Per més tuning aquests tweeters es poden orientar per anar més directe però els deixaré rectes, que semblen més originals i discrets. Els meus bricos... 2054183011

Els meus bricos... Sany05661024x768.th Els meus bricos... Sany05671024x768.th Els meus bricos... Sany05681024x768.th Els meus bricos... Sany05691024x768.th

Ara per acabar de deixar-lo bé, al seure darrera estem molt més a prop dels altaveus de la safata que dels tweeters i NO els sentim quasi bé si no ens apropem, al tenir el mateix volum de sortida.

Solució, haurem de ‘rebaixar’ la sortida d’aquests altaveus de la safata incrementant artificialment la impedància, o sigui connectant en sèrie una resistència ceràmica de 15W que després de fer proves és de 8 Ohms, i que aconsegueix rebaixar el volum a la meitat, pel que assegut darrera ja sents IGUAL de fort els tweeters que els de la safata, molt més equilibrat.

Finalment la cosa ha quedat amb 10 altaveus, dos d'ells de dues vies.
Ara ja se sent força bé tant al davant com al darrera, molt millor al davant però què li farem... :roll: Els meus bricos... 2222602150
Més endavant ja parlaré del que volia fer, però era totalment innecessari i ja no tenia ganes... :roll:

Des d’aquí voldria agrair la col•laboració del Sr. Kaminari pel seu coneixement del tema i la seva desinteressada aportació, sempre disposat a fer proves i deixar-me una etapa que tenia i veure tot el tema de sons i paràsits, anant molt més segur a l’hora de fer coses. Moltes gràcies Francesc. Els meus bricos... 3264319388

De la mateixa manera vull agrair al ‘Cayman’ del Sr.MSCH Clubsport per la seva paciència a l’hora de demanar-li peces i més peces per fer la xorrada aquesta. Merci Xavi !! 😉

Si algú té qualsevol dubte o qüestió que pregunti sense cap problema o m’enviï un MP. 😉

Salutacions a tothom i perdoneu l’extensió Embarassed , però crec que li pot interessar a algú donada la ‘qualitat’ dels equips dels nostres Bemes. :neutral:

Pd: La pell és totalment negra no gris, quin rotllo de fotos XP Els meus bricos... 2222602150
Sr. GT
Sr. GT
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por Sr. GT Ds Oct 27, 2012 4:22 am

Aquí deixo la instal.lació mans lliures Parrot + l'interface Unika pels botons del volant

sergiote escrigué:
Bé senyors, feia un temps que em volia posar un bluetooth al cotxe però al comprar-me el cotxe davant dels preus, atracament o presa de pèl de Bmw, (prop de 900 € Els meus bricos... 840252991 ) el dimarts passat vaig encarregar un Parrot Mki 9100, l’interface Unika (per fer anar el Parrot des del volant amb els botons originals) i el cable ISO (necessari per adaptar el Parrot al Bmw) i em van arribar dijous i divendres passat.
El diumenge ho vaig muntar i ha quedat de nassos en un parell d’horetes, però ara, en mitja hora ja estaria fet Els meus bricos... 2222602150

Tot ha estat gràcies a gent del faq que ja ho havien fet i ja s’havien trobat amb cosetes (unes quantes) que ja estan solucionades a nivell de connexions, que no venen del tot ben explicades a les instruccions. :mad:

Aparell
La sèrie Parrot més moderna és la Mki i els models són el Mki 9000 (sense pantalleta), el 9100 (amb pantalleta de dues línies) i el 9200 (amb pantalleta gran per veure fotos). http://www.parrot.com/es/productos/kitsmanoslibres
Jo vaig agafar el Mki 9100 per poder veure qui et truca (també avisa per veu) i poder amagar-lo al cendrer per no trencar l’estètica del cotxe.
Com a avantatge té que disposa d’entrades d’USB, línia Aux i connector per l’iPod (só i càrrega)... després en parlaré del só...

Muntatge del cablejat
Ara començo l’explicació per si algú s’anima i que és vàlida especialment per qualsevol Bmw fabricat a partir del 2005, Serie1, 3, 5 que es vulgui posar aquest Parrot, ja que el cable ISO i connexions són les mateixes. La ràdio Business i la Professional també porten les mateixes connexions.
El cable ISO necessari per Bmw és la referència de Parrot PC000006AA.
A la web de suport ho diu: http://www.parrot.com/es/apoyoalcliente/instalacion

El que es necessita és això:

Els meus bricos... Cimg1229 Els meus bricos... Cimg1233w

NOTA: Qui vulgui instal.lar només el Parrot amb el seu comandament (sense instal.lar l’Unika) haurà de treure el senyal de 12V de l’encenedor i al apagar el cotxe deixarà de funcionar. :neutral:
Si instal.les l’Unika a més, aquest problema NO el tens ja que el Parrot agafa senyal a través de l’Unika i cable ISO junts, i no s’ha de treure el senyal de cap lloc.

Una vegada tot tret i lligat queda de la següent manera amb el Parrot a la dreta, l’Unika amunt i el cable ISO a l’esquerra. Faltaven conectar els cables del micròfon, el de les entrades d’audio i el de la pantalleta que es fa al final.

Els meus bricos... Cimg1230

De l’Unika al Parrot porta dos cables vermell i taronja amb dos fusibles per agafar el senyal de la bateria de manera directa i al ficar la clau, respectivament.
Aquests dos cables diu a les instruccions que si no funciona l’aparell s’han d’invertir en alguns cotxes... com als nostres, que no ve indicat a la web de Parrot :mad: . La solució és invertir-los o agafar un tester fins trobar la senyal fixa de 12V sense ficar la clau o buscar per internet.
Això ho vaig treure del faq abans de tocar res i em va estalviar molt temps de feina. Els meus bricos... 3264319388

L’Unika funciona amb un protocol ‘CAN’ de dades i per agafar aquests cables bus s’ha d’anar a la web de Parrot http://www.parrot.com/es/apoyoalcliente/instalacion i dir-li el model de Parrot, marca de cotxe, model i any i ell et diu l’esquema d’instal.lació de l’Unika: http://dbinstall.parrot.com/Pdf_manual/UNIKA119.pdf
Això a les instruccions en paper no ve indicat :disgusto: .

Els cables lliures que queden a la foto anterior de l’Unika a dalt a la dreta (i amb interrogant a la foto següent), s’han de connectar al cable ISO així, els fils dels pins 9 i 11 amb els del Can Low i Can High respectivament com indica el gràfic. S’han de tallar i empalmar... dóna cosa, però s'ha de fer :???:
Els meus bricos... Conectoresunika

Els meus bricos... Unika

Instal.lació al cotxe
Per passar els cables de l’USB, iPod i línia fins a la part central sota el recolza-braços central hem de treure la consola central del canvi que surt fent força estirant cap a munt o ficant un destornillador amb un drap per no ratllar i fer palanca.

Els meus bricos... 1008179

La resta de la part central surt estirant cap a amunt, tot subjectat amb clips a pressió.

Després hem de posar el Parrot a prop de la ràdio per la no gaire longitud del cable ISO. El seu lloc serà darrera del clima que es molt petit i darrere i ha molt espai... que després no serà tant. Els meus bricos... 2054183011

Per treure el clima s’ha de ficar una tarja de plàstic -tipus Visa o carnet Jove Embarassed - per la part baixa del clima i fer palanca per treure els clips que porta avall. Els altres clips estan amunt i surt tot estirant.

Els meus bricos... 1008185

Una vegada tret es veuen els dos cargols d’estrella que fixen la ràdio.

Els meus bricos... 1008187

Es treuen els cargols i surt la ràdio amb molta facilitat.

Els meus bricos... 1008189

Ara aquí ja, hem de treure només el connector original de la ràdio i connectar el cable ISO per una banda i a la ràdio per l’altra, amb tota la resta de connexions junt amb el Parrot i l’Unika. Una vegada connectat tot l’hem de afegir els cables d’audio, micro i pantalla.
Ho provem tot i... ... ... TACHAAAANNN, a la primera, funcionava TOT !!! :bailando:
Fins aquí em va portar poc més de mitja hora...

Ara que ja sabem que tot funciona ja podem començar a guardar tot amb cura i sense preses, sense forçar per no espatllar connexions i cables, i buscant el lloc adient per guardar tot el material, que si bé semblava que hi havia espai, costa molt d’entrar tot i s’ha d’anar provant...

Els meus bricos... 1008191

Després hem de seguir passant els cables a la part central.
Aquí el que faria un instal.lador seria fer un forat entre la part central del canvi i la part del clima que NO estan comunicades !! :mad:
Estan separades per una placa de plàstic que no fa cap feina, només molesta.

Jo no ho vaig voler fer i amb una llanterna vaig mirar per dintre del forat del clima i vaig poder passar els cables per un petit foradet (amb l’ajuda d’un filferro lligant els cables amb cinta) fins a la part de davant de les cames del conductor, per després passar-los a la part central per dintre del lateral esquerre del plàstic d’aquesta part central, que ja vaig fer servir per passar els cables del canvi quan vaig posar les leves.

A la propera faig un forat, fixe !! No es veu i facilitaria moltíssim la instal.lació.

Ara ja es posar la pantalla al cendrer i els cables d’àudio darrere.
La pantalla es pot desmuntar del suport pel que hem de fer només un foradet per passar el cable entre dues peces de plàstic del cendrer.
Pels cables d’àudio es desmunta la petita safata de plastic-goma que hi ha i ja passen.

Els micros els volia posar on són els originals de Bmw, al sostre al plafon de plàstic rere els llums, però s’ha de desmuntar aquest plàstic i el de la biga del vidre, separar els dos micros del Parrot (o comprar dos micros ‘electret’, no valen res) tallar els cables, empalmar...
... i com no tenia ganes Embarassed ho vaig deixar i els vaig posar amagats al costat del fre de mà, passant el cable per dintre del forro del fre (es treu amb clips) i enganxant amb l’adhesiu que ve amb el micro.
A més queda millor, més a prop que si els poso davant pel quadre, i menys a la vista. Els meus bricos... 2222602150

De tota manera us deixo un esquema de Bmw de com es desmunta el plafon de sostre i el plàstic del vidre per si algú s’anima... igual jo més endavant...
https://2img.net/r/ihimizer/img405/5180/desmontarrevestimientod.jpg
https://2img.net/r/ihimizer/img405/5981/desmontarcentrodemandos.jpg

El resultat és aquest, els connectors d'àudio:

Els meus bricos... 1008194


........Els micros a l'espai del fre de mà.

........Els meus bricos... Cimg1234 ................ Els meus bricos... Cimg1235


Tot muntat

Els meus bricos... 1008200


El comandament a distància de Parrot

Els meus bricos... 1008199

Funcionament
El mans lliures funciona P E R F E C T E !!!
Té a més un reconeixement vocal que és genial. Importa perfectament l'agenda del mòbil i no em de gravar els noms ni res, ho fa tot ell. El só telefònic és molt correcte i els micros funciones també perfectes, cap problema.
La pantalla és blava, molt clara, té dues línies i es pot treure del suport per amagar-la. La deixo fixa al cendrer.
El comandament a distància és molt fàcil i intuïtiu. És inalàmbric i funciona amb una pila 2032, la típica dels ordinadors. S'hauria d'enganxar la base a algun lloc per poder treure'l i amargar-lo, però no el faig servir.

L'interface Unika, un altre 10, des del volant tens totes les funcions i no cal fer servir el comandament a distància del Parrot. Tens totes les funcions del comandament arribant a tot arreu de l'aparell. T'has d'aprendre alguna funció però bé, cap problema. Els meus bricos... 3845856932

El reproductor d'MP3, ja sigui per USB, iPod o línia Aux... bé, direm que el só és correcte i acceptable, res més. :???:
Si tens l'equip de música original amb els altaveus originals anirà bé perquè sona com aquest, de manera correcta i molt mediocre, la veritat.
Els greus, més o menys correctes, els mitjos normals i… a la que tens tweeters el problema principal és que a aquestes freqüències no arriba. Els meus bricos... 1139249059

He provat a canviar el bitrate a 320 Kps però res, sona igual.
També he provat d'equalitzar les cançons i passar-les al pendrive. Sona més agut en general (perds mitjos) però amb la mateixa poca qualitat d'abans. No puja a les freqüències que hauria d'arribar... res, per oblidar.
Per sentir música ràpid i per trajectes curts ja val, però per trajectes llargs o per sentir alguna cosa amb un mínim de qualitat millor deixar-ho.

La llàstima és que poses un pendrive i pots moure't com vulguis per les carpetes, cercar, ordenar i triar com vulguis (per cançó, àlbum, artista, gènere, directori, tot pla sense directoris) i això sense treure les mans del volant amb l'Unika aniria de conya, però no...
La línia Aux del Bmw sona mooolt millor, i ja no dic si posem un Cd -sigui en Mp3 o en audio, és igual-, sona perfecte !!

Ah, sona igual tot el que provis, USB, iPod, Aux, o música bluetooth des del mòbil a la butxaca.
El problema principal està en el convertidor d'MP3 que té l'aparell, un 'made in China' baratillo XP, res comparable al Alpine molt simple que tinc de sèrie, que poc, però el que fa ho fa bé.

Una altra cosa és que só va de l'aparell MP3 que sigui al Parrot i d'aquí directament als altaveus!! Els meus bricos... 1139249059
No fa servir RES de l'equip de música. La potència són els 20W que dóna el Parrot, sona SEMPRE als quatre altaveus i l'equalització és la que triïs del Parrot, Pop, Disco, Techno, Jazz, Salsa, etc., no té equalització personalitzada. És igual, amb el que hi ha no serviria gaire.
Quan hi ha una trucada telefònica sona només als altaveus del davant.

La veritat, en aquest sentit m'esperava més del só, molt més... que hi farem... :neutral: però torno a dir que apart de que sigui dolent per mi, és acceptable.
És igual, el telèfon i els botons al volant funcionen perfectes, que era l'important. Els meus bricos... 3264319388

Preus
Els millors preus que he trobat mirant moltes webs i que em donessin confiança són el Parrot i l'Unika a Redcoon a 115€ i 89€ IVA inclòs + 7€ de transport tot (211€) i l'adaptador ISO Parrot BMW PC000006AA a 18,90+4,95 transp.+IVA=27,67€ a Blauden.com, tot molt millor que a Parrotshop. Total 238,67€.
L'adaptador ISO costa una mica de trobar...

D'altra banda aquest mes a BMW tenen una promoció d'instal.lació del Parrot Mki9100 a 175€, que sent BMW no està malament. Els meus bricos... 2054183011
http://www.bmw.es/es/es/owners/promotions/posventa.html

Res més (menys mal Els meus bricos... 277638789 ), si algú té qualsevol cosa que pregunti, sense problemes. 😉

Edito : Bitrate a 320 Kps i millora a l'explicació protocol de dades i enllaços que no es veien, sorry
Sr. GT
Sr. GT
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por Sr. GT Ds Oct 27, 2012 4:26 am

El del control d'accelerador variable:

sergiote escrigué:Hola a tots. Com molts ja sabeu fa quasi bé dos anys li vaig instal.lar al cotxe un Sprint Booster.
Doncs ara m'acaba d'arribar el que vaig demanar fa unes tres setmanes, abans de tenir el nen... i aquest és el motiu.

Introducció:
Això del Sprint Booster és un aparell electrònic que canvia el voltatge que l'accelerador envia a la centraleta, degut a que fins a la meitat llarga de l'accelerador el cotxe és del més insuls i descafeïnat que us podeu imaginar. A partir d'aquí puja més que proporcionalment fins que al final puja a tope, res de lineal.
Això ho fan perquè el pugui portar tothom sense perill, per tenir consums més continguts i pel tema d'averies que segur que tindrà menys. Si vols cronòmetre el trepitges a fons i surten els temps, però el que el cotxe transmet sense portar-lo a fons és simplement RES !!!

El resultat és que si vols una mica d'alegria SEMPRE has de trepitjar per sobre del 50% del recorregut del pedal o a fons. Fins a aquest 50% de recorregut el motor dóna un 15~20% de la potència, per sota de la meitat del que li estàs demanant.

Sembla que portis un 318, amb tots els respectes. El 320d de ma germana té la mateixa resposta fins a la meitat (no és conya) i el Volvo S40 2.4i que tenia abans -amb només 220 Nm de par- ja sortia més i era més alegre.

El primer Sprint Booster que em van posar era increïble amb una rapidesa de resposta genial, ideal per avançar i sortir fort... però potser massa brusc circulant tranquil.lament per ciutat, pujant voreres o marxa enrere en pujada.

Me'l van canviar i em van posar l'altre més adaptat a automàtics, amb una primera part del pedal més suau per fer tot això i funcionant perfectament fins al dia d'avui.

L'aparell
Ara, al tenir el nen el volia treure per anar sempre suau una altra vegada :sad: però va donar la casualitat que remenant per internet vaig veure el que l'he posat. Els meus bricos... 2222602150

És un controlador electrònic com el Sprint Booster però amb diferents graus d'esportivitat al pedal.
És com tenir el botó Sport de l'M3 però configurable amb 4 diferents comportaments de menys a més -apart de l'original- i la possibilitat de posar-lo, canviar de posició o treure'l en marxa. L'Sprint Booster era fixe.

Es tracta del Velocity throttle controller. Em va arribar de Singapur, d'aquí la tardança en rebre'l, però ja m'ho van dir.
http://www.velocity-power.com/products.html

Els meus bricos... 16022010184 Els meus bricos... 16022010187

L'aparell porta una connexió en 'Y', per una banda va al pedal, a l'altra al connector de la centraleta i pel mig arriba al controlador amb els botons. S'instal.la de manera Plug&Play, desmuntar i connectar al mig, igual que el Sprint Booster.

La diferència amb altres controladors variables d'aquest estil (Blitz o Pivot) és que aquest no porta alimentació exterior de 12V que s'hauria de treure del OBD (on llegeixen les dades a Bmw) i on es connectem també a la centraleta.

Aquí tenim els connectors del Sprint Booster una vegada desmuntat, iguals que els del Velocity, mascle per una banda i femella per l'altra, amb sis pins en mig.

Els meus bricos... 16022010191 Els meus bricos... 16022010190

Instal.lació
No té res, es treu un petit tap a l'accelerador, a sota i ha un cargol amb cap d'allen del 5 i surt de la seva guia tot el pedal de l'accelerador.

Els meus bricos... Pedal1 Els meus bricos... Pedal3

Es desconnecta el cable original de l'accelerador i es connecta al mig l'aparell amb el seu mascle/femella.

Els meus bricos... Pedal2d Els meus bricos... Pedal4

La llargada del cable és d'un metre aproximadament i l'he posat sota la clau. M'hagués agradat posar-lo amagat pel costat del fre de mà o per la consola central però no arribava.
En fi, estèticament no queda malament perquè du els colors de Bmw i queda força integrat dintre l'estètica del cotxe.

Els meus bricos... 17022010210 Els meus bricos... 17022010213

Funcionament
La possibilitat de poder-lo posar i treure'l en marxa per mi ja és una gran cosa ara, si no amb l'Sprint Booster ja feia sobradament traient-li tot el retard i lentitud inicial.

Posició 1 i 2: són suaus però ja es nota moltíssima diferència a com ve de sèrie. La primera ja li treu el retard però és molt suau, mentre que la segona és per portar-lo sempre tranquil, bé i sense sustos, com si fos un accelerador amb cable.
Posició 3: És com el Sprint Booster que portava, molt fort i canyero però amb marge al principi i la potencia sempre disponible.
Posició 4: És la posició super-esportiva, una canya !!! És com el primer Sprint Booster que em van posar. Només insinuant-li un avançament sense trepitjar molt el pedal ja redueix i surt fort, llavors acceleres més i comença el bombardeig... una passada !!! ... no recomanable per aparcar.--> Off

Bé, perdó pel totxo -com sempre Embarassed - però tenia ganes de comentar-ho, és la llet !! Els meus bricos... 2222602150
Sr. GT
Sr. GT
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por Sr. GT Ds Oct 27, 2012 4:29 am

Brico xorra: treure llums de fre d'intensitat variable

sergiote escrigué:Doncs això, que els E90 porten unes llums de fre d'intensitat variable, és a dir, s'encenen poc a poca velocitat i més a molta velocitat, no sé a partir de quan...
La cosa és treure aquesta xorrada al meu parer i que s'encenguin sempre tots els llums de fre que disposa. En ciutat m'he fixat i es veuen, però tampoc no molestaria si es veiessin més. A mi m'agraden més amb més llum que és el més important. Els meus bricos... 2222602150

Ho vaig fer a l'estiu i ara al esborrar fotos de la càmera lles he vist Embarassed
Aquí li vaig treure al de l'esquerra i la diferència és notable:

Els meus bricos... 1007861c

Molta gent havia provat coses i donaven errades al check control.
Al final un ho va trobar i la cosa és fer un pont als pins 2 i 3 del connector dels llums esquerre i al 4 i 5 al del dret, són simètrics.
Els pins a cada connector venen numerats, no hi ha cap problema:

Els meus bricos... Ldfconector


Al final el resultat queda així, amb els llums de posició posats:

Els meus bricos... 1007864

Els meus bricos... 1007865
Sr. GT
Sr. GT
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por Sr. GT Ds Oct 27, 2012 4:32 am

Muntatge dels Black Line

sergiote escrigué:Doncs a mi els reis m’han portat uns Black Line, que ara us ensenyo. Són de regal però els vaig comprar per eBay a la següent adreça:
http://cgi.ebay.es/original-BMW-3er-E90-Heckleuchten-BLACKLINE_W0QQitemZ350299612010QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item518f7be36a

Em van arribar en dos dies des d’Alemanya al preu de 149 € més 25 de transport, total 174€.
Tot i així els veig massa cars pel canvi que té el cotxe i per això no ho he fet abans, però molt millor que els 240 que crec que surten els originals, i com eren de regal...

El paquet no era petit...
Els meus bricos... 30122009047
Els meus bricos... 30122009049w

Els catadriòptics funcionen Els meus bricos... 2222602150
Els meus bricos... 30122009050

Són totalment originals Bmw
Els meus bricos... 30122009051

Venen amb les bombetes Els meus bricos... 3264319388
Els meus bricos... 30122009052

Les eines necessàries son una clau fixa i una altra de tub del 8 i un destornillador pla, res més.
Us poso les fotos per posar, però això no és ni un brico perquè no té res. Vaig trigar 40 minuts en fer-ho i tranquil, o sigui us podeu imaginar la dificultat...

Els fars surten amb tres femelles molt fàcils de treure.
Els meus bricos... 02012010067

El forat:
Els meus bricos... 02012010068

Ara per treure les llums de marxa enrere del maleter hem de treure l'embellidor del maleter amb els clips que van a pressió. Deuen haver-hi uns vuit o deu:
Els meus bricos... 02012010070 Els meus bricos... 02012010071d Els meus bricos... 02012010072

L'intermitent surt afluixant (no treient) el cargol del mig que fa pressió al maleter. Per l'altra banda porta dos clips que es veuen a l'esquerra, per fora del maleter.
Els meus bricos... 02012010073

Per últim treure el film transparent protector:
Els meus bricos... 02012010074[/img]

Comparant amb l'altre:
Els meus bricos... Sinttulo1rm

I fent el mateix a l'altra banda, el resultat final:
Els meus bricos... Sinttulo2m

S'han portat bé aquest any... Els meus bricos... 2222602150
Sr. GT
Sr. GT
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por xibeca Ds Oct 27, 2012 4:37 am

I amb aquestas parrafades, moltes gràcies per dur-los aquí ja passem dels 3000 missatges Els meus bricos... 3264319388

Per cert ens falten les leves del volant. Els meus bricos... 253468018
xibeca
xibeca
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Ubicació : Can pixa
Edad : 55
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 15/03/2012

http://www.novalainen.com

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por Sr. GT Ds Oct 27, 2012 4:42 am

Deixa'l carregar, va lent al haver tantes imatges.
Es veu tot, comprovat. Els meus bricos... 2222602150
Sr. GT
Sr. GT
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por xibeca Ds Oct 27, 2012 4:44 am

Sr. GT escrigué:Deixa'l carregar, va lent al haver tantes imatges.
Es veu tot, comprovat. Els meus bricos... 2222602150
Sí, si ja ho vist tot, per?
xibeca
xibeca
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Ubicació : Can pixa
Edad : 55
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 15/03/2012

http://www.novalainen.com

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por Sr. GT Ds Oct 27, 2012 5:58 am

xibeca escrigué:
Sr. GT escrigué:Deixa'l carregar, va lent al haver tantes imatges.
Es veu tot, comprovat. Els meus bricos... 2222602150
Sí, si ja ho vist tot, per?
no deies que no es veien les leves del volant? vaig pensar que igual no et carregava la imatge del volant amb les leves...
Sr. GT
Sr. GT
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por xibeca Ds Oct 27, 2012 6:06 am

Sr. GT escrigué:
xibeca escrigué:
Sr. GT escrigué:Deixa'l carregar, va lent al haver tantes imatges.
Es veu tot, comprovat. Els meus bricos... 2222602150
Sí, si ja ho vist tot, per?
no deies que no es veien les leves del volant? vaig pensar que igual no et carregava la imatge del volant amb les leves...
Ni puto cas, me l'havia saltat, coses de la edat Els meus bricos... 2922011208
xibeca
xibeca
Mestre Catmotero
Mestre Catmotero

Ubicació : Can pixa
Edad : 55
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 15/03/2012

http://www.novalainen.com

Tornar a dalt Ir abajo

Els meus bricos... Empty Re: Els meus bricos...

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum