Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
5 participantes
Pàgina 1 de 1
Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
Doncs això, com ja sabeu molts de vosaltres el Sr. Xibeca i un servidor vàrem quedar per provar el Ferrari 360 Modena.
Vàrem quedar amb Gran Hermano al Hotel Bruc que és on es feia la prova.
Aquí teniu la prova de km77.com i la ficha tècnica:
http://www.km77.com/marcas/ferrari/360_00/texto.asp
Les impressions són evidentment brutals.
Per començar el só!! Només engegar el cotxe el só del V8 sona greu, 'ronco', fort, i a sobre quan condueixes el tens darrere teu a un volum força alt. És un 3600 V8 de 400 i 373Nm de par
El canvi era manual robotitzat i es canviava amb les leves al volant com l'M3, l'esquerra per reduir i la dreta per pujar. El canvi pel meu gust no era especialment ràpid i el que sí que es notava era això, que no era un canvi automàtic i al canviar de marxa es notava el 'tiron' al que t'havies d'acostumar.
La sortida ens la feien fer suau per no cremar l'embragatge (a més d'un segur que li hagués agradat provar els 4,7 segons del 0-100 ) però cap problema perquè la conducció la vam fer per una carretera secundària als voltants de l'Hotel Bruc amb molt de revolts, bon asfalt i sobre tot amb carta blanca per trepitjar el que volguéssim quan ens ho deia el monitor acompanyant (obligat).
D'aquesta manera hi havien revolts per anar a 60-70 que ja entràvem a 80-90 i ens deia "trepitja-li ara, hi ha visibilitat i després ve una recta" ...
dit i fet miraves la punta a la recta i ja anaves a 140 per la comarcal
Fins i tot em deia d'anar més ràpid del que jo aniria... cap problema, ell se sabia el trajecte i on poder trepitjar. Si feies el que et deia, cap problema.
Va haver-hi un túnel, força llarguet, vam baixar una mica les finestres per sentir el motor i em deia "aquí no hi ha radar, trepitja'l, passa a tots i després a la sortida et vas ficant a la dreta per la sortida"... Bufffff, trepitjar allò fins a les 8.000 rpm dintre el túnel passant a tothom i veure 170 km/h (o més, no estic segur, no podia parar-me a mirar amb deteniment) va ser una passssssada !!
El millor i destacable del cotxe era la direcció, immediata, d'efecte directe sobre les rodes i rapidíssima. Les suspensions, perfectes, boníssimes, esportives i còmodes a l'hora, res a veure amb la sequedat de les que porto al Bmw, també incrementada pels runflat de sèrie...
... i el motor... jo pensava que seria tot a dalt com ens deia el noi, però estava força més ple del que m'esperava. Entre 2 i 4000 rpm estava buit, però es movia, entre 4 i 6000 ja empenyava amb força i a partir de 6000 fins al final era la p... indescriptible. Qui hagi portat una moto (una 600 o superior 4 cilindres) sap el que vull dir quan s'estira, és el mateix i amb una mala llet molt semblant.
Com a cosa negativa, al menys de la prova jo diria els frens. Feien molt soroll, molt, molt, molt a dintre de l'habitacle (el xiulet aquell tant agut que molesta tant i que sembla que no quedin pastilles) i el tacte m'hagués agradat diferent i amb més potència.
Ara mirant la fitxa tècnica porta 330 mm tant davant com darrere i és el que ens va dir el noi, de motor i xassís sí que són per un cotxe de 400 cv, els frens com a molt per un de 300... El meu 335 porta 348mm davant i 336 darrere.
Resumint, el xassís molt i molt bé, igual que el motor, la direcció i suspensions excel.lents i com a contra els frens.
Amb aquella amplada d'eixos era impossible fer-lo anar -a més de les ajudes electròniques, per suposat- i amb uns 275 darrere la cosa està difícil... encara que no sé, els neumàtics que portava eren Kumho darrere i Pirelli davant.
Per acabar després de tot això el gran GH ens va convidar a casa seva a prendre un Cojón de Gato (un vi, malpensats) i un parell més de Tarragona molt bons i que entraven de mort... especialment un d'ells semi-dolç i ben fresquet, un perill...
Tot això amb embotit i formatge, tot de p.m.
Una jornada perfecta de debò, llàstima que no s'hagués apuntat més gent, vam riure molt i va ser tot molt distès. Per repetir
L'interior:
I detall de la mini palanca de canvis: Cap a endavant i cap a enrere, res més. El punt mort era amb les dues leves a l'hora.
Les rodes 275 Kumho:
Aquí el Xiby amb ell a la sortida:
... a l'arribada:
Un servidor al sortir, bufffff
Vàrem quedar amb Gran Hermano al Hotel Bruc que és on es feia la prova.
Aquí teniu la prova de km77.com i la ficha tècnica:
http://www.km77.com/marcas/ferrari/360_00/texto.asp
Les impressions són evidentment brutals.
Per començar el só!! Només engegar el cotxe el só del V8 sona greu, 'ronco', fort, i a sobre quan condueixes el tens darrere teu a un volum força alt. És un 3600 V8 de 400 i 373Nm de par
El canvi era manual robotitzat i es canviava amb les leves al volant com l'M3, l'esquerra per reduir i la dreta per pujar. El canvi pel meu gust no era especialment ràpid i el que sí que es notava era això, que no era un canvi automàtic i al canviar de marxa es notava el 'tiron' al que t'havies d'acostumar.
La sortida ens la feien fer suau per no cremar l'embragatge (a més d'un segur que li hagués agradat provar els 4,7 segons del 0-100 ) però cap problema perquè la conducció la vam fer per una carretera secundària als voltants de l'Hotel Bruc amb molt de revolts, bon asfalt i sobre tot amb carta blanca per trepitjar el que volguéssim quan ens ho deia el monitor acompanyant (obligat).
D'aquesta manera hi havien revolts per anar a 60-70 que ja entràvem a 80-90 i ens deia "trepitja-li ara, hi ha visibilitat i després ve una recta" ...
dit i fet miraves la punta a la recta i ja anaves a 140 per la comarcal
Fins i tot em deia d'anar més ràpid del que jo aniria... cap problema, ell se sabia el trajecte i on poder trepitjar. Si feies el que et deia, cap problema.
Va haver-hi un túnel, força llarguet, vam baixar una mica les finestres per sentir el motor i em deia "aquí no hi ha radar, trepitja'l, passa a tots i després a la sortida et vas ficant a la dreta per la sortida"... Bufffff, trepitjar allò fins a les 8.000 rpm dintre el túnel passant a tothom i veure 170 km/h (o més, no estic segur, no podia parar-me a mirar amb deteniment) va ser una passssssada !!
El millor i destacable del cotxe era la direcció, immediata, d'efecte directe sobre les rodes i rapidíssima. Les suspensions, perfectes, boníssimes, esportives i còmodes a l'hora, res a veure amb la sequedat de les que porto al Bmw, també incrementada pels runflat de sèrie...
... i el motor... jo pensava que seria tot a dalt com ens deia el noi, però estava força més ple del que m'esperava. Entre 2 i 4000 rpm estava buit, però es movia, entre 4 i 6000 ja empenyava amb força i a partir de 6000 fins al final era la p... indescriptible. Qui hagi portat una moto (una 600 o superior 4 cilindres) sap el que vull dir quan s'estira, és el mateix i amb una mala llet molt semblant.
Com a cosa negativa, al menys de la prova jo diria els frens. Feien molt soroll, molt, molt, molt a dintre de l'habitacle (el xiulet aquell tant agut que molesta tant i que sembla que no quedin pastilles) i el tacte m'hagués agradat diferent i amb més potència.
Ara mirant la fitxa tècnica porta 330 mm tant davant com darrere i és el que ens va dir el noi, de motor i xassís sí que són per un cotxe de 400 cv, els frens com a molt per un de 300... El meu 335 porta 348mm davant i 336 darrere.
Resumint, el xassís molt i molt bé, igual que el motor, la direcció i suspensions excel.lents i com a contra els frens.
Amb aquella amplada d'eixos era impossible fer-lo anar -a més de les ajudes electròniques, per suposat- i amb uns 275 darrere la cosa està difícil... encara que no sé, els neumàtics que portava eren Kumho darrere i Pirelli davant.
Per acabar després de tot això el gran GH ens va convidar a casa seva a prendre un Cojón de Gato (un vi, malpensats) i un parell més de Tarragona molt bons i que entraven de mort... especialment un d'ells semi-dolç i ben fresquet, un perill...
Tot això amb embotit i formatge, tot de p.m.
Una jornada perfecta de debò, llàstima que no s'hagués apuntat més gent, vam riure molt i va ser tot molt distès. Per repetir
L'interior:
I detall de la mini palanca de canvis: Cap a endavant i cap a enrere, res més. El punt mort era amb les dues leves a l'hora.
Les rodes 275 Kumho:
Aquí el Xiby amb ell a la sortida:
... a l'arribada:
Un servidor al sortir, bufffff
Sr. GT- Mestre Catmotero
- Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
Doncs primer moltes gràcies el Sr. GT per haver-me posat en el seu moment, allà per finals de l'ant passat sobre la pista d'aquesta oferta.
Moltes gràcies també a GH per la seva hospitalitat i pels vinillos amb guarnició que ens va servir.
Al respecte del Ferrari gairebé està tot dit pel Sr. GT.
Al agafar-lo sorpren el soroll el tens just a l'esquena, molt fort i no gaire maco, pero a partir de les 3000rpm es converteix en música.
Primer vaig posar segona i tercera a 4000 i a partir d'aquí, el que més vaig agrair de la prova, la carta blanca, anava amb por de que al ser per carretera oberta ens fes respectar els límits i altres normes, però no el monitor coneixia perfectament la zona i et no només et deixava fer sinó que t'animava a fer-ho i et deia on podies fer-ho.
Jo al menys el vaig posar gairebé a 220, vaig adelantar per la dreta, amb doble contínua i adelantant fent esses al túnel per poder apretar-lo.
El vaig trobar molt més còmode del que m'esperava i el que més em va sorprendre era quan directa era la dirreció seblava un kart si movies el volant una miqueta con fas en qualsevol cotxe aquell reaccionava instantàneament.
El soroll dels frens jo diria que el de darrera a la dreta insuportable semblava que era ferro amb ferro.
ió
La anecdota va ser quan jo poseït del tot per l'esperit de la maquina vaig dur-lo una estona al tall d'injecció perque m'empeñava en pujar marxes estirant la leva esquerra com en el meu.
En resum una experiència molt gratificant, una d'aquelles que si t'agraden el cotxes esportius has de fer al menys un cop a la vida.
Moltes gràcies també a GH per la seva hospitalitat i pels vinillos amb guarnició que ens va servir.
Al respecte del Ferrari gairebé està tot dit pel Sr. GT.
Al agafar-lo sorpren el soroll el tens just a l'esquena, molt fort i no gaire maco, pero a partir de les 3000rpm es converteix en música.
Primer vaig posar segona i tercera a 4000 i a partir d'aquí, el que més vaig agrair de la prova, la carta blanca, anava amb por de que al ser per carretera oberta ens fes respectar els límits i altres normes, però no el monitor coneixia perfectament la zona i et no només et deixava fer sinó que t'animava a fer-ho i et deia on podies fer-ho.
Jo al menys el vaig posar gairebé a 220, vaig adelantar per la dreta, amb doble contínua i adelantant fent esses al túnel per poder apretar-lo.
El vaig trobar molt més còmode del que m'esperava i el que més em va sorprendre era quan directa era la dirreció seblava un kart si movies el volant una miqueta con fas en qualsevol cotxe aquell reaccionava instantàneament.
El soroll dels frens jo diria que el de darrera a la dreta insuportable semblava que era ferro amb ferro.
ió
La anecdota va ser quan jo poseït del tot per l'esperit de la maquina vaig dur-lo una estona al tall d'injecció perque m'empeñava en pujar marxes estirant la leva esquerra com en el meu.
En resum una experiència molt gratificant, una d'aquelles que si t'agraden el cotxes esportius has de fer al menys un cop a la vida.
Editat per darrera vegada per xibeca el Dv Oct 26, 2012 6:35 am, editat 1 cop en total
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
Ha estat una bona KDD. Làstima que aquest fòrum està ple de rajats.
El Ferrari una passada i la companya més.
S'ha de repetir
El Ferrari una passada i la companya més.
S'ha de repetir
Gran Hermano- Catmotero professional
- Ubicació : Municipi per l'independencia
Edad : 50
Nombre de missatges : 363
Data d'inscripció : 14/03/2012
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
Quina enveja!.
M'alegro molt de que ho hagueu passat tan bé!!!
Jo no serviria per ser monitor i veure com la gent s'equivoca al canviar les marxes, fa zig-zags i es posa a 220 quan el límit és de 100
M'alegro molt de que ho hagueu passat tan bé!!!
Jo no serviria per ser monitor i veure com la gent s'equivoca al canviar les marxes, fa zig-zags i es posa a 220 quan el límit és de 100
xarli- Catmotero professional
- Ubicació : BCN
Nombre de missatges : 357
Data d'inscripció : 15/03/2012
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
Què va, el límit era 80!! Era una comarcal
Sr. GT- Mestre Catmotero
- Edad : 54
Nombre de missatges : 577
Data d'inscripció : 17/03/2012
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
Excel.lent reportage nens. Uffff quina enveja, jo em tinc que conformar amb el 600 per una carretera comarcal al 50 Km/h
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
Paipa escrigué:Excel.lent reportage nens. Uffff quina enveja, jo em tinc que conformar amb el 600 per una carretera comarcal al 50 Km/h
Tens un 600?
Gran Hermano- Catmotero professional
- Ubicació : Municipi per l'independencia
Edad : 50
Nombre de missatges : 363
Data d'inscripció : 14/03/2012
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
Gran Hermano escrigué:Tens un 600?
I males llengües diuen que també té un E-30 is, però jo no m'ho crec
xarli- Catmotero professional
- Ubicació : BCN
Nombre de missatges : 357
Data d'inscripció : 15/03/2012
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
M'he posat nostàlgic i he pensat en penjar aquest vincle aquí...
Quins temps aquells!
http://www.bmwclub.cat/xz/viewtopic.php?f=17&t=8389
Quins temps aquells!
http://www.bmwclub.cat/xz/viewtopic.php?f=17&t=8389
xarli- Catmotero professional
- Ubicació : BCN
Nombre de missatges : 357
Data d'inscripció : 15/03/2012
Re: Kdda per la prova del Ferrari 360 Modena
I jo que no l'havia vist, m'han donat ganes de copiar-lo aquí.xarli escrigué:M'he posat nostàlgic i he pensat en penjar aquest vincle aquí...
Quins temps aquells!
http://www.bmwclub.cat/xz/viewtopic.php?f=17&t=8389
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
|
|